TENDINȚE ÎN EVOLUȚIA INDUSTRIEI CONSTRUCTOARE DE AUTOMOBILE DUPĂ CRIZA DIN 2008 ȘI IMPACTUL RESIMȚIT PE PIAȚA DIN ROMÂNIA

Autor/autori: Ing. Birol MENABIL

Rezumat: Criza financiara resimtita la nivel global incepand cu anul 2007 a generat o serie de schimbari in toate domeniile de activitate si cu precadere in industria de automobile care a cunoscut o scadere dramatica a vanzarilor. Pentru redresarea afacerilor producatorii auto au adoptat planuri de reorganizare si eficientizare iar reteaua de distributie a suferit modificari structurale si de strategie de vanzari. Prioritatile globale privind protectia mediului,conectivitatea și tehnologia autonomă, precum și digitalizarea de-a lungul lanțului de producție vor duce la transformări fundamentale ale modului în care funcționează întregul ecosistem auto. Studiul nostru urmareste efectele acestei crize pe doua planuri: tendinte in fabricatia de automobile in acord cu cele mai mai actuale cerinte (protectia mediului, evolutia tehnologica si digitalizarea, preferintele cumparatorilor); evolutia vanzarilor de automobile noi in Romania in perioada 2008-2019.

Cuvinte cheie: industria de automobile, restructurare, mediu, evoluție tehnologică, vânzări.


Abstract: The financial crisis of 2007–08, also known as the global financial crisis, impacted all fields of activity, especially the automobile industry, that has faced a drastic decline in sales between these years. In order to improve profits, the automobile manufacturers have adopted different plans to reorganize and improve their business and sales strategy and their distribution networks have also suffered structural changes in the process. The worldwide focus on environmental protection, connectivity and autonomous technology, as well as the digitization of the production chain will lead to fundamental transformations of the entire automotive ecosystem. This study looks at the effects of this crisis from two levels: trends in automobile manufacturing in regard to the latest requirements (environmental protection, technological advances and the buyers’ preferences); the evolution of automobile sales in Romania between 2008 - 2019 .

Keywords: automotive industry, restructuring, environment, technological evolution, sales.

 

DOWNLOAD PDF