STUDIUL RIGIDITĂȚII ȘASIULUI PE BAZA SIMULĂRILOR NUMERICE

Autor/autori: Maria IENE, Andra IENE, Andrei PÎRVAN,

Rezumat: Studiul rigiditătii sasiului pe baza simulărilor numerice pentru analiza sasiului BS23 , din cadrul competitiei „Formula Student “ sub actiunea fortelor de torsiune si încovoiere pe baza calculelor numerice, respectând regulamentul competitiei FEA. În cadrul echipei BlueSteamLine s-au realizat simulările cu ajutorul software-ului Hypermesh. S-au înregistrat maximul de deplasări atât în viraje cât si în linie dreaptă.Datorită studiului rigiditătii dinamice a sasiului automobilului de curse s-au înregistrat vaori minime de deplasare cca. 3.63 [mm] si maxime de 11.8 [mm]

Cuvinte cheie: Simulare, BlueStreamLine, rigiditate, dinamică, torsiune, încovoiere, șasiu.


Abstract: Study of chassis stiffness based on numerical simulations for the analysis of the BS23 chassis from the "Formula Student" competition under the action of torsional and bending forces based on numerical calculations, respecting the FEA competition rules. In the BlueSteamLine team the simulations were carried out using Hypermesh software. Maximum displacements were recorded both in turns and straight line. Thanks to the study of the dynamic stiffness of the chassis of the racing car, minimum displacement values of approx. 3.63 [mm] and maximum of 11.8 [mm].

Keywords: Simulation, BlueStreamLine, stiffness, dynamics, torsion, bending, chassis.

 

DOWNLOAD PDF